Thursday, August 07, 2008

Camno nak Diet?

Rezeki Allah beri tak kira di mana-mana kan? Walaupun dalam keadaan poket terdesak pun ada saje rezeki yang datang especially tang makan-makan. Tribe mates ni memang gemar sesangat makan-makan. Minggu ini saje, dah 2 kali makan free. Dengar-dengar cerita, esok ada lagi makan-makan free hosted by Puang Fifi @ pantry level 1 (betul ke?). Bukan orang berduit aje yang boleh buat makan-makan ni, yang penting hati nak bersedekah, yang sedikit dikongsi bersama, yang banyak dibahagi sama rata. Awal minggu ni pun ada sarapan pagi free nasi lemak, hari ni pulak, birthday Kak Ina, dibawanya pulut kuning berlaukkan rendang minang ... fuh sehingga menjilat siku kesedapannya.

Sebut pasal makan-makan, teringat masa di Terengganu dulu. Almost hari-hari ada makan-makan. Waktu tu pun poket terdesak juga, but still masing-masing sempat luangkan masa untuk bersama-sama pergi makan-makan. Tak kiralah di mana tempatnya, dari Teluk Ketapang hinggalah ke Mok Ngoh, agenda makan-makan tak pernah tinggal dari list harian.

Bila di flip flipkan album-album lama, rupanya banyak betul sesi makan-makan, layan senyum sorang-sorang bila tgk.

Received this email earlier:

Apakah anda tahu hubungan antara 2 biji mata anda? Mereka berkelip bersama, bergerak bersama, menangis bersama, melihat bersama dan tidur pun bersama, malah menutup pandangan terakhir pun bersama, meskipun mereka tidak melihat antara satu sama lain kecuali melalui cermin. Persahabatan seharusnya begitu, kehidupan akan kurang ceria tanpa sahabat. Minggu ini adalah "MINGGU KAWAN SEDUNIA", siapa kawan anda? Kirimkan message ini untuk semua kawan-kawan anda ...

Walaupun tak berapa sure betul ke minggu ni minggu kawan sedunia, if you read the above message, consider you're my prennnn ... :)


Ni contoh sesi makan-makan yang pernah diadakan, macam semut dijamu gula. Selagi tak penuh pinggan tak gerak lagi dari meja buffet tu, sampai ada yang terkepit ... tu yang tudung hijau tu terkepit la tu hehe.

Catz: berkawan kah ku dengan mu?

1 comment:

jellynajal said...

again, i was not in the photo. mana saya pegi ek?