Monday, August 09, 2010

Cabaran

Masa pregnant dulu, my SILs ada hadiahkan beberapa buah buku untuk dibaca during confinement. Before bersalin ada la flip through buku2 tu tapi takde la baca habis pun. Antara buku yang one of my SIL bagi was How Smart Is Your Baby by Glenn dan Janet Doman. Quiet interesting contentnya dan tak terfikir pulak saya akan lalui semua activity2 yang ada dalam buku tersebut.



Last few weeks, saya dan hubby attended Kursus Anak Cemerlang dan Anak Istimewa conducted by Taman Keluarga Nury, yang mana speakernya adalah foundernya Dato' Dr. Noor Laili sendiri. For those yang tak familiar dengan Dato', her articles selalu keluar dalam majalah Wanita dan PaMa.

During kursus tu, parents didedahkan dengan banyak perkara dan program yang sesuai untuk anak-anak istimewa dan bermasalah untuk membesar dengan cemerlang. Dato' banyak belajar dengan Dr. Glenn Doman sendiri iaitu penulis buku How Smart Is Your Baby. So program yang akan saya dan Khalisya lalui juga banyak terkandung dalam buku tersebut. Lepas hadiri kursus dah terbayang betapa getirnya cabaran untuk saya dan Khalisya, 200% effort perlu saya letakkan.




Method yang digunakan oleh Dato' Dr. Noor Laili sama caranya dengan Glenn Doman. Pendekatan yang sama juga boleh digunakan untuk mendidik anak-anak normal. Sudah terbukti seperti video di atas. Cuma parents aje perlu consistent ...... mampukah saya?



Catz: Semoga Allah permudahkan segalanya ... aminnnn.

2 comments:

ZR said...

aminnnn....anda mampu

catz said...

wahhh tq zai ...