Wednesday, March 31, 2010

Don't Worry Be Happy

Selalunya around 630pm saya dah bergolek-golek dan benyanyi nyanyi bersama Khalisya, tapi hari ni saya bergerak dari office agak lambat, around 730 and singgah pulak di Azhar Maju menapau apa yang patut untuk seisi rumah. On the way back tu, saya terfikir, alangkah bagusnya bila saya sampai di rumah nanti segala kerja rumah yang tergendala sudah ada yang tolong selesaikan. Macam-macam saya fikir sepanjang perjalanan, kesian Mak kena jaga Khalisya sampai malam ... dirty laundry yang menimbum sedang menunggu untuk dicuci ... kain yang dah dibungkus rapi semalam perlu dilipat dan macam-macam lagi.

Sampai je dirumah, pintu gate telah ada yg bukakan. Khalisya elok dipangku Mak sambil matanya terkebil-kebil mengantok. Kata Mak, dia baru je selesai solat, tadi TK yang jaga Khalisya. Wah! Kemudian saya ke dapur untuk selesaikan dirty laundry saya yg menimbun ... aikk bakul laundry dah kosong, baju dah siap dibasuh. Syukur alhamdulillah, badan yang tadi penat terus bertenaga semula sbb seronok bila apa yang difikirkan tadi jadi kenyataan. Kalau macam ni, bolehlah saya balik lambat selalu :)


Catz: senang hati jek malam ni ...

1 comment:

Unknown said...

wah... bestnye!! sapa yg ringan tulang tuh?