Monday, November 13, 2006

JB - Day 1


Bertolak dari office around 2:10PM. Weather antara hujan dan tak hujan, kejap cerah, kejap mendung. Masuk je border Johor, hujan turun mencurah-curah, tapi ku ikutkan jugak kereta depan, kalau dia laju, aku pon laju sama, kalau dia slow, aku pon slow sama. Dalam hujan lebat tu, singgah kejap kat R&R Pagoh utk Asar & isi perut, pekena mee rebus jawa & teh tarik. Tak dan hujan nak berhenti, kami teruskan perjalanan.

Dekat nak sampai Skudai baru reda sikit hujan. Tak susah nak cari hotel, jalan pun ok tak sibuk sgt. Sampai hotel, organizer cakap tak sure agenda nya camne, so barang2 bawa ke bilik dulu. So secara automaticnya, bilik apiz jadi store penyimpanan monitor dan cpu. Lagi pon dia duduk sorang dalam bilik sebesar tu, so plenty of room utk dijadikan store sementara.

Malam, pi cari makan kat gerai2 berdekatan. Redah je, bukan familiar pun tempat ni, tapi takde lah sesat. Sampai je kat tempat makan, berpusu-pusu brader-brader gerai tu melambai tangan, ajak duduk kat kedai masing-masing. Rimas gak, sebab semua orang pandang & tak tau nak pilih gerai mana. Lepas makan, tanya brader gerai tu kat mana kedai runcit terdekat, yelah peti ais besar dalam bilik kalau tak diisi takde maknanya. Brader tu tunjuk jalan lain, aku masuk jalan lain, tapi jumpa jugak akhirnya kedai yang dicari-cari. Rupanya kawasan gerai yg kami pegi makan tu dekat je dengan Dataran Bandaraya. Balik membeli-belah, sambung keje. Sebelum dozz off, seingat aku Meen sorang je yg ngadap PC, yg lain dah selamat belayar agaknye, termasuk aku.


Besar bilik ni


From different angle.

No comments: